فردا 110 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه می‌شود / همچنان 3000 دستگاه اتوبوس کم است

علی اصغر قائمی عضو کمیسیون حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره جزییات مراحل سفارش ، تهیه و رونمایی از  110 اتوبوس و افزوده شدن به ناوگان اتوبوسرانی تهران چنین گفت : برای اینکه 110 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود طبیعتا یک فرایندی طی شده است و در جلسات کمیسیون حمل و نقل با مدیریت سابق و فعلی این موضوع تاکید شده است. تا پایان سال حدود 400 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می شود که این مسئله نشان دهنده این است که اقداماتی از قبل صورت گرفته است.

قائمی در پاسخ به این سوال که آیا تهیه این  110 دستگاه اتوبوس به زمان مدیریت مناف هاشمی مربوط می شود تاکید کرد: حقیقت این است که مدیریت مانند دوندگی بوده و هر دونده مسیری را طی می کند تا چوب خود را به نفر بعدی بسپارد و مهم ترین مسئله نیز رساندن چوب به هدف است. فلذا اینکه چه کسی آن را حمل کرده مهم است اما باز باید ببینیم که چه کسی آن را به اتمام رسانده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل عمومی شورای شهر در پاسخ به اینکه ناوگان اتوبوسرانی ما چه تعداد اتوبوس کسری دارد اظهار کرد: تهران بر اساس براورد کارشناسان حمل و نقل حدود 9 الی 10 هزار اتوبوس نیاز دارد. سال 96 قبل از فعالیت شورای پنجم حدود 6 هزار خرده ای اتوبوس داشتیم که بخشی از آنها از رده خارج شده اند بنابراین با در نظر گرفتن 500 دستگاه اتوبوس جدید که قرار است به حمل و نقل عمومی اضافه شود نزدیک 3000 اتوبوس کسری خواهیم داشت.

او درباره اقدامات شهردار تهران برای آینده حمل و نقل پایتخت خاطر نشان کرد: آقای زاکانی قول هایی را مکرر در جلسات انتخاب شهردار و بعد از انتخاب به عنوان شهردار به شورای شهر داده اند در بحث حمل و نقل هم قول هایی کلی قبل و بعد از انتخاب داشتند که آن را ارجاع به معاونت حمل و نقل شهرداری تهران داده اند.

کاهش آلایندگی زیست محیطی تهران سرفصل برنامه های زاکانی

قائمی با بیان اینکه اورهال و تعمیر بخشی از نیازمندی های مترو در زمینه واگن از برنامه های اصلی شهردار تهران است تشریح کرد: شاید امسال به دلیل گستردگی کارها امکان سرانجام رساندن توسعه ایستگاه ها و خطوط وجود نداشته باشد. سر فصل برنامه های زاکانی کاهش آلایندگی های زیست محیطی حاصل از سیستم حمل و نقل عمومی، مدیریت تقاضای سفر و همچنین توجه ویژه به سامانه حمل و نقل هوشمند است.

تاپایان سال هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد

عضو کمیسیون حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران در ادامه گفت: تا پایان سال هر ماه یک ایستگاه افتتاح خواهد شد و همچنین یکسری واگن تحویل داده می شود. همچنین در این چندماهه قرار بر این است که ایستگاه بوستان گفت‌وگو در خط 7 افتتاح شود. فاز نخست اکباتان که مربوط به فاز 4 است افتتاح بکنند، بهره برداری ایستگاه 17 شهریور خط 7 را شروع کنند و فاز سوم خط 6 را که 9 کیلومتر از میدان امام حسین تا دانشگاه تربیت مدرس است افتتاح کنند. اواخر سال جاری امسال در اسفندماه قرار است تا خرید 630 واگن برای سال 1401 را دنبال کنند.

کدخبر: 737987 ویرایش خبر
لینک کپی شد
علی چاهه
آیا این خبر مفید بود؟