فرمانده نیروی زمین ارتش: چرا دنیا فقط با ما مذاکره می کند؟ /۱۵۰خودروهای تانک‌بر خریداری شده از سوئد تا امارات آمد اما آمریکایی ها آن را برگرداندند

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در اولین همایش ملی علوم و فناوری های نوظهور و شالوده شکن در حوزه های دفاعی - امنیتی که صبح امروز در دانشگاه افسری امام علی ( ع) برگزار شد، بیان کرد: خوشحال هستم که امروز توفیق پیدا کردم در این همایش بزرگ علمی در دانشگاه مقدس امام علی (ع) که مزین است به فیضیه ارتش از لسان رهبر معظم انقلاب و معراج ۱۱۸۴ فرهیخته و دانش آموخته است شرکت کنم. زیبنده است این همایش وزین علمی در این دانشگاه برگزار شود.

بنابر گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: از مجموعه عزیزانی که در برگزاری این همایش دستی بر آتش داشتند تشکر می کنم. خداوند در قرآن می فرماید آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست. وقتی که انسان تحقیق و پژوهش می کند به اندیشه‌هایی بر می خورد که می‌تواند دنیا را روشن کرد. خداوند هر انسانی که خلق می‌کند در وجود آن علم، شیفتگی و نوآوری می گذارد تا روزی با علمش دنیایی را روشن کند. روزی برای مسافرت از چهارپایان استفاده می کردیم اما امروز هواپیمای سریع السیر داریم. خداوند همه اینها را در ذات انسان قرار داده اما هنر مدیران در این است که بستری را فراهم کنند که این علم گذارده شده در وجود انسان‌ها شکوفا شود و از ذهن ها دربیایند.

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: در زمان ما شخصیتی که بیش از همه از علم حمایت می کند امام عظیم‌شأن ما است. فرمودند تا نفسی در بدن دارم از علم و جامعه علمی پشتیبانی می‌کنم. علم است که قدرت می آفریند. امروز اگر زورگویان عالم بی پروا رجزخوانی می‌کنند با زور شمشیر و توان بدنی نیست بلکه مبتنی بر علم و دانشی است که به دست آورده و به آن تسلط پیدا کرده است. موشک قاره پیما درست کرده که نیاز نیست به اندازه قبضه شمشیر با دشمن مقابل خود فاصله داشته باشد بلکه فاصله با دشمن از یک قاره تا قاره دیگر است. اینجاست که می گویند علم قدرت تولید می‌کند. اگر در جامعه خود در جایی توانستیم قدرت افکنی کنیم ریشه در علم دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: در عملیات اخیر وعده صادق دیدیم که این عملیات نابودی رژیم صهیونیستی را چند قدم جلو انداخت. اگر از مبدا رژیم صهیونیستی تهدیدی علیه ما به وقوع بپیوندد از مبدا جمهوری اسلامی به آن پاسخ داده خواهد شد. این یعنی علم. این عالم در بین همین دانشجویان و معلمان و نوجوانان جامعه ما است. هنر ما در این است که پایه، اساس و مبنایی را به وجود بیاوریم که این علم شکوفا شود. به من فرمودند به این همایش ۶۰۰ مقاله رسیده یعنی جامعه ما از علم و نوآوری استقبال می کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز خط مقدم مبارزه با استکبار فقط توسعه علم و فناوری است. ایثار و از خودگذشتگی خیلی خوب است اما برای لحظات آخر است. توجه به پایه‌های علمی و انسان‌های عالم خط مقدم مبارزه با اشتکبار است. پیچیدگی هایی که امروز در صحنه نبرد است بدون توجه به علوم و فناوری های قدرت آفرین نمی توان در این عرصه قدرت آفرینی کرد. نمی توان صحنه جنگی را بدون علم اداره کرد. در لحن و کلام دشمن نگاه کنید. پای میز مذاکره علم و دانش می آید. باید امروز به تهدیداتی که از موجودیت علمی ما را تهدید پی کند پاسخ دهیم.

امیر سرتیپ حیدری افزود: امروز نوعی از قدرت افکنی علمی خود را پشت میز مذاکره پنج به علاوه یک می بینیم. چرا دنیا فقط با ما مذاکره می کند؟ دنیا فهمیده ما نرفتیم علم را از کسی بگیریم بلکه بستری را ایجاد کردیم که علم در آن شکوفا شود. یکی از این علوم فناوری هسته‌ای است. دشمن مغلوب توان علمی ما شده و می خواهد با تهدید و ارعاب مسیر پیشرفت علمی را ببندد.

وی در ادامه تاکید کرد: الحمدالله نیروی زمینی ارتش اگر همین همایش را یک مثال زنده ببینیم از روز اولی که بنده آمدم تلاش بر این بوده که بستر علم و فناوری را در نیروی زمینی بگسترانیم اما در این زمینه نیز باید یک جهاد علمی شکل بگیرد. نتیجه هم گرفتیم. نتیجه بالگردهایی است که نیروی زمینی در اختیار دارد، اما با تاسف هیچکدام از این بالگردها قدرت پرواز در شب را نداشتند اما با بهره مندی از بستر علمی این بالگردها توان مضاعف به دست آورده و می توانند شب نیز پرواز کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: علم صادق و صدیق از دانشمندانی از خود نیروی زمینی ما را به اینجا رساند. امروز در جهاد نیروی زمینی واقعا در بن بست شکنی ها نقش آفرین هستیم. در رابطه با خودروهای تانک‌بر ما یک قرارداد با سوئد داشتیم و ۱۵۰ دستگاه خریداری کرده بودیم. تا امارات نیز آمدند آما آمریکایی‌ها متوجه شدند و آن را برگرداندند. ما گفتیم هیچ اشکالی ندارد. روی پای خود ایستادیم و حتی تا یک ماه آینده یک تانک‌بر هم در نیروی زمینی کسری نداریم. با توجه به علم و نوآوری این اتفاق رقم خورد. این همایش می تواند کمک کند دستاوردهای علمی خود را بین همه مراکز علمی به اشتراک بگذاریم. جهاد و کوشش و تلاش ما با تایید مهر ولایت معنای جهاد می یابد. تلاش ما دانش بنیان کردن نیروی زمینی است.

۲۷۲۱۵

کدخبر: 998180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟