اعتراف زندانی بندباز به 34 دزدی حرفه ای در مشهد + عکس

به گزارش رکنا: ساعت 9 صبح پنج شنبه گذشته ماموران گشت نامحسوس کلانتری رسالت مشهد که عملیات گسترده ای را برای شناسایی سارقان و مالخران آغازکرده اند، به رفتارهای راننده یک دستگاه پراید در بولوارمعلم مشکوک شدند و بلافاصله طرح مهار را درحالی اجرا کردند که با دستور سرگرد روح ا... لطفی (رئیس کلانتری رسالت)گروه دیگری از نیروهای کمکی نیز در خیابان های اطراف مستقر شدند تا در صورت فرار احتمالی مظنونان وارد عمل شوند.

اما استعلام پلاک خودرو از مرکز ثبت سرقت ها نشان داد که پراید مذکور سابقه ثبت در سیستم پلیس آگاهی را ندارد. با وجود این ظن نیروهای هوشیار پلیس برطرف نشد و آن ها همچنان به سرنشینان خودرو مشکوک بودند و در اقدامی غافلگیرانه، خودرو را برای بررسی دقیق تر متوقف کردند و با کشف باتری، زاپاس و کت و شلواری که درون خودرو رها شده بود، فرضیه سرقت قوت گرفت و گزارش های پلیس  110 نیز به سرقت پراید مهر تایید زد و بدین ترتیب دو متهم 32 و 36 ساله که پسر عمو و پسر دایی هستند، به مرکز انتظامی انتقال یافتند.

گزارش حاکی است متهمان که زیر نظر ستوان قرایی(رئیس دایره تجسس کلانتری رسالت)مورد بازجویی تخصصی قرارگرفته بودند، در حالی به تناقض گویی پرداختند که مشخص شد راننده پراید که چند فقره سابقه سرقت دارد اکنون محکوم مالی است که در زندان باز تحمل کیفر می کند به همین دلیل افسران دایره تجسس با بررسی سوابق پراید به شماره تلفن مالک آن دست یافتند و بلافاصله با وی تماس گرفتند. مالک پراید که از شنیدن خبر کشف خودرو به شدت خوشحال شده بود، به نیروهای انتظامی گفت: من ساعت 7 صبح متوجه سرقت خودرو از مقابل منزلم شدم و ماجرا را به پلیس 110 گزارش دادم اما هنوز برای تشکیل پرونده به پلیس آگاهی مراجعه نکرده ام. این گونه بود که متهمان در برابر شواهد مستند قرارگرفتند و به سرقت خودرو از بولوار جلال آل احمد اعتراف کردند. آن ها همچنین در ادامه بازجویی اظهار کردند پس از سرقت پراید به چند خودروی دیگر دستبرد زده اند و اموال کشف شده را به سرقت برده اند. متهمان همچنین مالخر تبعه افغانستانی را نیز لو دادند و به سرقت چهار دستگاه خودرو و بیش از 30فقره دستبرد محتویات خودرو نیز اعتراف کردند که تحقیقات درباره سرقت های احتمالی دیگر آنان همچنان ادامه دارد.

 

کدخبر: 996180 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟