معرفی بهترین کتاب های روانشناسی برای مطالعه

 

البته باید به این نکته توجه داشت که مطالعه کتاب های روانشناسی به خودی خود نمی‌تواند زندگی شمارا متحول کند و در این مسیر خواست و اراده شخصی شما نیز بسیار مهم است.

انتخاب کتاب متناسب با نیاز شما یکی از آیتم‌های اصلی و مهم قبل از مطالعه کتاب است، با توجه به این موضوع بهترین کتاب های روانشناسی انتخاب شده در این لیست که توسط سراج بوک انجام شده است، درون‌مایه عمومی دارند و مناسب همه نوع سلیقه، سن و جنسیت هستند.

بهترین کتاب های روانشناسی در ایران شامل 10 کتاب زیر است:

  • 48 قانون قدرت اثر رابرت گرین
  • عادت های اتمی اثر جیمز کلییر
  • رازهای روانشناسی تاریک اثر ویلیام کوپر
  • محدودیت صفر اثر جو ویتالی
  • زبان بدن FBI
  • بی حد و مرز اثر جیم کوئیک
  • قانون 5 ثانیه اثر مل رابینز
  • انسان در جستجوی معنا اثر دکتر فرانکل
  • کلماتی که ذهن را تغییر می دهند اثر شلی رز شاروی
  • ثروتمندترین مرد بابل اثر جرج کلاسون

48 قانون قدرت | آموزش کسب قدرت

کتاب 48 قانون قدرت نوشته رابرت گرین است. گرین نویسنده این کتاب عقیده دارد که قدرت یکی از جنبه‌های رفتاری هر انسانی است. پیش از به دست گرفتن قدرت، شما باید یک روانشناس خوب باشید و بتوانید رفتارهای اطرافیان را تشخیص دهید. رابرت گرین در کتاب 48 قانون قدرت، زندگی افراد موفق و قدرتمند جهان در طول تاریخ را بررسی کرده و با در نظر گرفتن برخورد این افراد با مشکلات و چالش‌های زندگی، راه حل‌ها و تکنیک‌هایی را استخراج می‌کند تا به خواننده یاد بدهد چگونه از حداکثر قدرت خود استفاده کند. او این قوانین را در 48 فصل از این کتاب شرح می‌دهد.

عادت های اتمی | تاثیر شگفت‌انگیز عادات کوچک

کتاب عادت‌های اتمی اثر جیمز کلییر یکی از بهترین کتاب‌های روانشناسی است که به بررسی تاثیر شگفت‌انگیز رفتار‌های روزمره (عادت‌ها) می‌پردازد، در ادامه کتاب نویسنده راهکارهایی را برای حذف عادات بد و ایجاد عادت‌های خوب ارائه می‌کند که این کتاب را به یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌های روانشناسی برای تغییر تبدیل کرده است.

رازهای روانشناسی تاریک | تکنیک‌های نفوذ و کنترل افراد

رازهای روانشناسی تاریک کتابی نوشته شده توسط ویلیام کوپر است. کوپر در این کتاب مفهوم "روانشناسی تاریک" را برای مخاطبین شرح می‌دهد و معتقد است افرادی که از این موضوع مطلع نیستند همان افرادی هستند که مورد سواستفاده قرار می‌گیرند. روانشناسی تاریک به معنای کنترل ذهن افراد بدون مطلع شدن خودشان است. اگر دنبال کتابی در این زمینه هستید، انتخاب صحیح همین کتاب است.

محدودیت صفر | روش های کسب ثروت و سعادت

کتاب محدودیت صفر نوشته جو ویتالی است که درباره سفر شخصی این نویسنده به هاوایی و ملاقات با یک روان درمانگر است که این توانایی را دارد که بیمارانش را بدون اینکه آن‌ها را دیده باشد، درمان کند.

جو ویتالی در این کتاب تکنیک‌های دکتر و همچنین تکنیک باستانی هاوایی را به خوبی شرح می‌دهد و به خواننده القا می‌کند که چگونه از بند محدودیت‌ها بیرون بیاید و به قدرت بدون انتهای هستی متصل شود. این کتاب با کمک شایانی که به رهایی ذهن و افزایش تمرکز در مسیر زندگی می‌کند.

زبان بدن | تجربه‌های کاربری افسر سابق اف‌بی‌ای

کتاب زبان بدن نوشته جو ناوارو افسر سابق اف‌بی‌آی است. ناوارو با تجربه شخصی خود در برخورد با مجرمان و حتی افراد گروگان‌گیر و با تحقیقاتش در این زمینه به شما می‌فهماند که حتی صدای زبان بدن در ارتباط با افراد، از صدای صحبت کلامی بیشتر است. نویسنده در بخش‌های مختلف این کتاب نقشه زبان بدن را برای شما گسترده می‌کند. ابتدا به قسمت‌هایی کلی از بدن می‌پردازد که در زبان بدن تاثیر دارند، سپس به طور جزیی وارد زبان بدن حالت‌های چهره می‌شود. در بخش‌های بعدی هر یک از ایما و اشاره‌ها را تفسیر می‌کند.

بی حد و مرز | قدرت مغز شما را شگفت‌زده می‌کند!

کتاب بی حد و مرز نوشته جیم کوییک نویسنده و مربی پرورش ذهن است. او در این کتاب از قدرت و توانایی نامحدود مغز انسان سخن می‌گوید و با تکنیک‌های خاص خود یاد می‌دهد که چگونه از ذهن و حافظه‌تان حداکثر استفاده را ببرید.

کتاب بی حد و مرز یک کتاب عادی نیست بلکه همانند یک برنامه ورزشی می‌ماند. برنامه‌ای که مربی آن جیم کوییک است و این ورزش، مغز شما را هدف قرار می‌دهد. پس از این تمرین‌ها شما توانایی استفاده از مغز خود کشف می‌کنید که پیش از این برایتان مخفی بوده است. البته که همه ما این توانایی را داریم فقط باید یاد بگیریم که چگونه و در چه جهتی از آن استفاده کنیم.

قانون 5 ثانیه | کتابی برای رهایی از تنبلی و اهمال‌کاری

کتاب قانون 5 ثانیه نوشته مل رابینز نوبیسنده و سخنران انگیزشی است. هدف رابینز در این کتاب آن است که قانون شمارش معکوس از 5 به 1 را برای شما شرح دهد و کمکتان کند تا در زمان تصمیم‌گیری به سرعت بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. مل رابینز شما را از ترس و تردید در انتخاب دو راهی‌های زندگی رها می‌کند و یادتان می‌دهد که چگونه مصمم عمل کنید. او این کار را با کمک مثال‌ها و تجربیاتش و تمرین‌هایی عملی انجام می‌دهد.

انسان در جستجوی معنا | یافتن معنای زندگی

کتاب انسان در جستجوی معنا نوشته ویکتور فرانکل دکتر روانشناس و بازمانده‌ای از جنگ جهانی دوم است. او در نیروگاه کار اجباری نازی‌ها اسیر بوده و در این مدت شاهد زندگی و وقایع تلخی از انسان‌هایی بوده که برخی از آن‌ها تسلیم و ناامید بودند و تعدادی در این شرایط سخت، هدف و معنایی را دنبال می‌کردند. این کتاب داستانی گیرا را روایت می‌کند که هر مخاطبی را جذب می‌کند. اگر به دنبال معنا و هدف زندگی هستید حتما این کتاب را مطالعه کنید.

کلماتی که ذهن را تغییر می دهند | کتابی برای کسب مهارت ارتباطی

کتاب کلماتی که ذهن را تغییر می‌دهند نوشته شلی رز شاروی، متخصص در زمینه ارتباط افراد است. او در این کتاب به گونه‌ای تخصصی الگوهای زبانی را توضیح می‌دهد و یاد می‌دهد که چگونه با به کار بردن کلمات دیگران را تحت تاثیر قرار داده و آن‌ها را متقاعد سازیم. از نظر شلی رز شاروی ایجاد ارتباط با افراد و اعتماد سازی پیش از صحبت کردن با آن‌ها تاثیر بسیار مثبتی بر کلمات می‌گذارد. او با استفاده از تمرین‌ها، مثال‌ها و تکنیک‌هایش به شما کمک می‌کند که در چه زمانی و چگونه از کلماتتان استفاده کنید که بیشترین تاثیر را داشته باشند.

ثروتمندترین مرد بابل | توصیه‌های کاربردی امور مالی

ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج کلاسون یکی از کتاب های معروف روانشناسی در زمینه امور مالی است. در این کتاب کلاسون با مثال‌هایی از دوران بابل باستان اصول مدیریت مالی و افزایش سرمایه را به مخاطبین آموزش می‌دهد. کلاسون معتقد است با پس‌انداز و سرمایه‌گذاری صحیح می‌توان سرمایه خودمان را افزایش دهیم و به ثروت برسیم.

منبع خبر

 

کدخبر: 992927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟