سامانه‌ها و موشک‌های ما آماده پاسخ قاطع به خطای دشمنان هستند

به گزارش رکنا به نقل از پدافند هوایی ارتش ، امیر علیرضا صباحی‌فرد صبح امروز (دوشنبه) در مراسم صبحگاه در جمع کارکنان این نیرو، با اشاره به اینکه در زمینه تجهیزات دفاعی، دوران وابستگی را پشت سر گذاشته و به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: در هشت سال دفاع مقدس تنها چند سامانه پدافندی محدود و غیربومی در اختیار داشتیم؛ اما امروز از قدرت‌های انکارناپذیر پدافند هوایی در منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: اضافه شدن سامانه‌های صد در صد بومی در زمینه‌های کشف، درگیری، سامانه‌های اطلاعاتی، فاشایی و پهپادی و حضور موفق در دو رزمایش بزرگ در سال گذشته سالی پربار برای نیروی پدافند هوایی را قم زد که موجب شادی دل دوستداران نظام و ملت ولایتمدار و شهیدپرور ایران اسلامی و ایجاد یأس در دل دشمنان شد که ان‌شاءالله این پیشرفت‌ها ادامه دارد و خبرهای خوبی را در سال جاری اعلام خواهیم کرد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: ارتقای برد سامانه باور ۳۷۳ در عرض کمتر از ۱۸ ماه از ۱۵۰ کیلومتر به بالای ۳۰۰ کیلومتر از جمله مهمترین این دستاوردها بود.

امیر صباحی فرد تاکید کرد: بنا به تدبیر و فرمایش فرمانده معظم کل قوا، پدافند هوایی در اولویت اول قرار دارد و اولویت اول ما نیز در نیروی پدافند هوایی حفظ و ارتقا توان رزم است؛ تمام سامانه‌ها و موشک‌های ما آماده هستند تا در صورت نیاز و خطای دشمنان، پاسخی قاطع و درس فراموش ناشدنی به آن‌ها دهند.

وی در ادامه با تاکید بر نقش مؤثر سربازان در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح، گفت: توجه ویژه به سربازان عزیز که در نیروی پدافند هوایی خدمت می‌کنند از وظایف اصلی ماست و همه ما در مقابل این عزیزان مسئول هستیم؛ هر جا که یک سرباز وجود دارد آنجا یک لشکر، یک قرارگاه، یک منطقه و یک گروه پدافند هوایی است.

کدخبر: 891074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟