نونوار کردن خانه‌های ایرانی با اجناس دست دوم !/ اثاث خانه هایی که مالکان آنها را فروختند تا به زخم زندگی بزنند + فیلم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اینجا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد وجود دارد. خیابان های مازندران و مدنی ، بورس سمساری فروشی های تهران است. اینجا روزگاری رفت و آمد بسیار بود، از کسانی که به دنبال کالاهای قدیمی خاص می گردند گرفته تا خریداران اجناس دست دوم ارزان قیمت؛ اما حالا، در سر چراغی که به سراغ سمساران رفتیم، کلاغ هم پر نمی زد و به قول خودشان، اگر کار رونق داشت که مگس نمی پراندیم!

سعید آقا، یکی از سمساری فروش های خیابان مازندران است که وقتی وارد مغازه اش می شوید، انگار پا به دنیای دیگری گذاشته اید. او می نوازد و اصلا کاری با کسانی که وارد مغازه می شوند ندارد. می توانید ساعت ها در دنیای اجناس کهنه قدم بزنید و ببینید و لذت ببرید.

از استکان های کهنه گرفته تا عکس های قدیمی و لوسترهای درخشانِ خاک گرفته؛ از کلاه سوارکاری گرفته تا مجسمه عروس چینی. همه را می توانید یک جا از نظر بگذرانید و مجانی در تاریخ سفر کنید.

سعید آقا، از کسب و کاری می گوید که کاملا دلی است و به درآمدش فکر نمی کند؛ ولی دلش به حال عروس و دامادهایی می سوزد که برای خرید جنس دست دوم به مغازه اش سر می زنند و بعضا حتی پولی برای خرید همان جنس هم ندارند. 

او از کسانی می گوید که اجناس خانه شان را به فروش می رسانند تا بر زخمی از زندگی بزنند.

کدخبر: 911327 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟