رسیدن فایل بودجه مناطق تهران در ساعت 12 شب به دست اعضای شورای شهر، توهین به نمایندگان مردم است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، جلسه شورای شهر تهران ، امروز، دوم اسفند درست در زمانی که قرار بود بودجه مناطق بررسی شود، به دلیل عدم حضور هشت نفر از اعضای شورا و به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا، تشکیل نشد. این هشت عضو، با حضور نیافتن در صحن شورا، نارضایتی خود از این موضوع را نشان داده اند. اعتراض اعضای شورای شهر به این بود که علیرضا زاکانی تا دیروز حاضر نشده بود جزییات بودجه مناطق را که امروز قرار بود به تصویب برسد، در اختیار اعضای شورا قرار دهد!

مهدی چمران ، رئیس شورای شهر تهران نیز این موضوع را تایید کرد که ردیف های بودجه مناطق به صورت فایل پی دی اف و دیر وقت به دست اعضای شورای شهر رسیده است. او همچنین گفته است که اعضا فرصت اینکه اعضای شورا امروز ردیف ها را در شورا بررسی کنند نداشتند.

سید آرش حسینی میلانی

در این راستا، با  آرش حسینی میلانی ، عضو شورای شهر تهران در دوره پنجم به گفت و گو نشستیم تا ببینیم علت این برخورد اعضای شورای شهر چه می تواند باشد و آیا این نوع برخوردها می تواند نتیجه بخش باشد یا خیر. ضمن اینکه اعضای شورای شهر، به جای آنکه برخورد قهری را در دستور کارخود قرار دهند، می توانند با زیر سوال بردن نوع رفتار شهرداری تهران، علیرضا زاکانی را به چالش بکشند.

آرش حسینی میلانی، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه در دوره های قبلی شورای شهر تهران، چنین برخوردی بی سابقه است، گفت: احتمالا یک بار در دوره اول شورا این اتفاق افتاده باشد که به طور کامل نسبت به آن مطمئن نیستم. یکی از مشکلاتی که داریم این است که وقتی اعضای شورای شهر یکدست هستند و همگی از یک جناح هستند، و این یک ملاحظه ای نسبت به شهردار برای بقیه به وجود می آورد که باعث می شود مماشات و چشم پوشی ها انجام می شود و نتیجه این است که مراحل واقعی و قانونی امور طی نمی شود.

وی افزود: در دوره قبلی شورا، تعارفی با شهرداران نداشتیم و انتقاداتی که اعضای دوره پنجم به شهرداران وقت داشتند و طرح سوال در صحن را مطرح می کردند. این اعضا به هر شکلی که بخواهند می تواننداعتراض و انتقادشان را نشان دهند و این حق آنهاست. این قهر کردن، نشان می دهد کارد به استخوان رسیده است و لابی و دست های پشت پرده نمی تواند بر اعضا اثر بگذارد.

آرش حسینی میلانی تاکید کرد: کار اصولی این است که در زمان بندی مشخص سازمان شهرداری این بودجه را ارائه دهند و دیگر پذیرفته نیست که شب آخر، بودجه مناطق ارائه شود. اعضای شورای شهر، در طول سال، طی بازدیدهایی که از مناطق داشتند و مسائل را از نزدیک دیده اند توقع دارند در زمان مناسبی، بودجه مناطق را بررسی کنند. 

او در پاسخ به اینکه این نوع برخورد می تواند نتیجه بخش باشد یا خیر، گفت: در زمان ما، شهرداران به نظرات شورا احترام می گذاشتند و در تلاش بودند که انتقادات و نظرات شورای شهر را پیگیری کنند. آقای زاکانی باید در چهارچوب وظایف قانونی عمل کند و به رای مردم احترام بگذارد چراکه حرف اعضای شورای شهر، یعنی حرف مردم. اینکه فایل بودجه مناطق دیروقت به دست اعضای شورای شهر رسیده است، توهین به نمایندگان مردم است.

کدخبر: 871426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟