زیدآبادی: ادامه گشت ارشاد یعنی تشنج دائمی در همه خیابان ها / گنجی: اگر گشت ارشاد جواب نمی دهد  روش آن را عوض کنند + فیلم
حجم ویدیو: 35.23M | مدت زمان ویدیو: 00:02:06

به گزارش رکنا، مناظره اعتراض دارم با حضور احمد زیدآبادی، کارشناس مسائل سیاسی و دبیر کل ادوار تحکیم وحدت و عبدالله گنجی، روزنامه نگار و مدیرمسئول روزنامه همشهری در دانشگاه شریف برگزار شد.

احمد زیدآبادی در این مناظره درباره مساله گشت ارشاد گفت: ادامه گشت ارشاد یعنی تشنج دائمی در همه خیابان ها. البته حکومت نمی خواهد این اتفاق بیفتد و دنبال راه حلی می گردد تا مساله را یک جور جمع کند. البته بعضی ها نمی خواهند عقب نشینی کنند و بگویند اشتباه کردیم، اما بازهم می خواهند به طریقی این تغییر را انجام دهند.

وی افزود: ما کمک می کنیم تغییر گشت ارشاد را به طریقی انجام دهید و شما را تحقیر نمی کنیم، بلکه تشویق کنیم. ولی این مساله را اعلام کنید. اکنون بعضی ها درباره تغییر گشت ارشاد صحبت می کنند، ولی بعضی ها می گویند که ما یک سر سوزن از گشت ارشاد و حجاب شرعی کوتاه نمی آییم. اول یک هماهنگی کنید و مشخص کنید که چه کسی تصمیم گیر است و چه کسی باید حرف بزند.

عبدالله گنجی در واکنش به این صحبت های زیدآبادی گفت: باید حرف خودمان را دقیق بزنیم و نباید به دنبال فضای جوزده حرکت کنیم. اگر ببینند روش موجود گشت ارشاد جواب نمی دهد، باید آن را تعطیل کنند یا روش آن را عوض کنند، مثلا آن را از قوه قهریه خارج کنند و به یک سازمان فرهنگی بدهند و همان ارشادی را که دین و سنت می گوید و امر به معروف و نهی از منکر را در آنجا انجام دهند.

گفتنی است، متن کامل و فیلم های بیشتر از این مناظره را می توانید در این لینک مشاهده کنید.

کدخبر: 838569 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟