برنامه آموزش و پرورش برای کاهش خودکشی و خشم دانش آموزان + فیلم
حجم ویدیو: 98.51M | مدت زمان ویدیو: 00:07:26

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوال رکنا مبنی بر اینکه برنامه این وزارتخانه برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله خشونت، اضطراب، افسردگی و... که منجر به خودکشی، فرار، سوء استفاده اخلاقی، سوء مصرف مواد مخدر و ... در دانش آموزان می شود، چیست؟ گفت: جامعه شناس ها یکی از عوامل ایجاد مشکل در نسل جدید را عدم ارتباط مستمر، مستقیم و صمیمانه آن‌ها با معلمان می دانند که عدم این مهم، منجر به ایجاد اتفاقات اخیر شده است.

وی افزود: برای رفع این موضوعات مهم، اولین قدم را برقراری ارتباط با نوجوانان می دانم. ابتدا باید از هیجانات حضوری شدن مدارس بکاهیم.

باقرزاده ادامه داد: معلمان، اولیا و دانش آموزان، ۲۵ ماه، ناجوانمردانه از مدرسه و آموزش حضوری دور ماندند. دیگران برای شکستن یک شاخه درخت ما را محکوم می کردند و می گفتند که ما ظلم به طبیعت می کنیم، ۲۵ ماه، به گونه‌ای القا کردند که باید مدارس تعطیل باشند و با اجبار ستاد کرونا دانش آموزان از فضای مدرسه دور ماندند. در واقع این عدم ارتباط مستمر با دانش آموزان، هیجانات را بالا برد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: از همه می خواهم شرایط حضوری شدن مدارس را ایجاد کنند و این مهم با آرامش پیش برود و بچه ها به شرایط عادی بازگردند.

باقرزاده با اشاره به اینکه آنچه که همیشه برای آموزش و پرورش بار سنگینی ایجاد می کند، فراهم کردن تدارکات و ایجاد فضای مناسب برای سال تحصیلی جدید است، گفت: مدیران مدرسه، قبل از اینکه بخواهد کار تربیتی انجام دهند، باید دنبال کارهای سرویس مدرسه، تامین نیروی انسانی و... می شوند و در واقع فرصتی برای کارهای پرورشی نمی ماند. با این وجود، معاونت پرورشی از وظایفش شانه خالی نمی کند.

او افزود: بعد از فراهم شدن آرامش در جامعه، باید باب گفت و گو با دانش آموزان باز شود‌. اولیا نیز باید به کمک ما بیایند. لازم است شرایطی را برای ابراز وجود، ابراز احساسات و هیجانات طبیعی دوره نوجوانی فراهم کنیم. عمده این موارد می تواند در فضاهای غیرمدرسه ای تشکیل شود.

وی در پایان افزود: آقای یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش نیز این مهم را ابلاغ کرده است که ۱۰ تا ۲۰ درصد آموزش، به غیر از موقعیت کلاس انتقال داده شود.

کدخبر: 831917 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟