35هزار نفر از طریق آزمون وارد آموزش و پرورش می شوند/ بازنشستگان می توانند هفته ای 60 ساعت حق التدریس خدمت کنند

کلاس خالی از معلم، یکی از بزرگترین چالش های این روزهای وزارت آموزش و پرورش  است. نیروهای ورودی و خروجی، با یکدیگر تناسبی ندارد و امسال، آموزش و پرورش نیاز پیدا می کند تا از معلم های بازنشسته در کلاس ها بهره ببرد.

از ظرفیت بازنشستگان آموزش و پرورش به صورت ساعتی استفاده می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صادق ستاری فرد ، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ، در گفت و گو با رکنا با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش، در سال جدید حدود 80 هزار معلم مشمول بازنشستگی می شوند، گفت: آموزش و پرورش تلاش می کند بخشی از این معلم ها را در چرخه آموزش نگه دارد. به نحوی که بازنشسته نشوند و به عنوان نیروی تمام وقت در این سیستم بمانند.

وی افزود: در صورت بازنشستگی، امکان استفاده از ظرفیت این افراد به عنوان نیروی حق التدریس وجود خواهد داشت. با استناد به قانون منع به کاری گیری بازنشستگان ، این اجازه وجود دارد که دستگاه های دولتی بتوانند به صورت ساعتی از ظرفیت نیروهای بازنشسته استفاده کنند؛ لذا آموزش و پرورش می تواند تا سقف 60 ساعت در هر ماه از نیروهای بازنشسته استفاده کند.

ستاری فرد با اشاره به اینکه نیروهای ورودی آموزش و پرورش، از طریق آزمون استخدامی، 34 هزار و 813 نفر وارد آموزش و پرورش هستند گفت: 25 هزار نفر نیز از طریق فارغ التحصیلی از  دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند. از طرفی آموزش و پرورش تلاش می کند که بتواند از ظرفیت بخشی از دانشجو معلمان سال آخر دانشگاه فرهنگیان که در شرف فارغ التحصیلی و دانش آموختگی هستند نیز بهره ببرد. این تعداد نیرو هم حدود 20 هزار نفر می شود. در مجموع اگر این اتفاق بیفتد، تناسب بین ورودی و خروجی معلمان برقرار می شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پایان افزود: مرکز نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش به نحوی برنامه ریزی می کند که هیچ کلاس درسی خالی نماند. 

کدخبر: 788086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
زهرا علی هاشمی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟