با طولانی‌ترین مسیرهای ریلی جهان آشنا شوید

مسیرهای ریلی متنوعی در کشورهای مختلف وجود دارد. در این مطلب شما را با طولانی‌ترین مسیرهای ریلی جهان آشنا خواهیم شاخت.

به گزارش رکنا ، در این سفرها «مسیر»، خودِ «مقصد» است؛ گذشتن از وسط روسیه، گذشتن از ایالات متحده، چرخیدن در جنوب شرق آسیا و چندین سفر دیگر. این سفرها برای کسانی که بدون عجله سفر می‌کنند بسیار عالی هستند.

خط ریلی ترنس-سیبریَن

طول: ۵۷۷۲ مایل

مدت زمان طی کردن:‌ بیش از ۶ روز

طولانی‌ترین مسیر ریلی در جهان که همچنان در حال طولانی‌تر شدن است، از مسکو آغاز می‌شود و تقریبا شش روز بعد در ولادی‌وستوک به پایان می‌رسد. در حین گذشتن از این مسیر، منطقه زمانی بارها و بارها تغییر می‌کند. موقعیت جغرافیایی و شکل پوشش مناطق هم تغییرات چشمگیری دارد؛ از کوهستان‌های اورال شروع می‌شود و به دریاچه بایکال می‌رسد و در این بین مناطق جلگه‌ای و سرسبز زیادی به چشم می‌خورد.  قطارهایی که در این خط ریلی حرکت می‌کنند، هر دو روز یکبار از مسکو شروع به حرکت می‌کنند.

خط ریلی ایسترن اَند اوریِنتال

طول: ۱۲۰۰ مایل

مدت زمان طی کردن: ۳ یا ۴ روز

اگر با خط ریلی ایسترن اَند اوریِنتال سفر کنید، یک سفر کلاسیک را در جنوب شرقی آسیا تجربه خواهید کرد؛ از سنگاپور شروع می‌شود و در بانکوک به پایان می‌رسد و برعکس. این خط ریلی ایستگاه‌هایی در کنار روخانه کاوایی و منطقه مالزیایی کوالا کانگسار دارد. شما می‌توانید از بین مسیرهای مختلف (منظور حدفاصل بین ایستگاه‌هاست) مسیری را انتخاب کنید که ۳ یا ۴ روز طول می‌کشد و معمولا برای آخر هفته‌ها مناسب است.  استراحت‌‌گاه‌هایی که در ایستگاه‌ها وجود دارند، اکثرا خصوصی هستند و چینش آنها لوکس و زیبا است، ولی کوچک و فشرده هستند. همین مورد باعث می‌شود این مسیر برای سفرهای انفرادی مناسب باشد.

خط ریلی کانادیَن

طول:‌ ۲۷۷۵ مایل

مدت زمان طی کردن: ۳ روز

در قطارهایی که در این خط ریلی حرکت می‌کنند، وای-فای وجود ندارد؛ پس باید چشمان خود را آماده‌ ساعت‌ها نگاه کردن به اطراف کنید. خوشبختانه چیزهایی که می‌بینید بی‌نظیر هستند؛ کوهستان‌های پوشیده از برف، جنگل‌های پوششی کانادا و دشت‌هایی که به شکل عجیبی خالی هستند. سفر از تورنتو آغاز می‌شود و در ونکوور به پایان می‌رسد. چیزی که در این خط ریلی خیلی به چشم می‌آید، راحتی مسافر است. واگن‌هایی که این قطارها دارند بسیار برای خواب مناسب هستند و از پنجره‌های آنها می‌شود گوزن شمالی، آهو و حتی خرس‌ها را دید.

خط ریلی کالیفرنیا زِفِر

طول: ۲۴۳۸ مایل

مدت زمان طی کردن:‌ ۵۱ ساعت و ۲۰ دقیقه

این خط ریلی که سفر کردن در آن بیش از دو روز طول می‌کشد از شیکاگو شروع می‌شود و در سان‌فرانسیسکو تمام می‌شود. در بین خطوط ریلی دیگری که در ایالات‌متحده وجود دارند، این مسیر با ۲۴۳۸ مایل طولی که دارد طولانی‌ترین خط ریلی محسوب می‌شود. وقتی در این مسیر حرکت می‌کنید، از کنار کاروان‌ها و رشته‌کوه‌های راکی عبور می‌کنید و دره‌های منطقه غربی کلرادو و کوه‌های دندانه‌دار و خشن نوادا را می‌بینید. البته این خط در رنو ایستگاه دارد و اگر آماده‌اید که طبیعت را با چیزهای دیگر عوض کنید، می‌توانید در این ایستگاه پیاده شوید.

خط ریلی ایندیَن پاسیفیک

طول: ۲۷۰۴ مایل

مدت زمان طی کردن:‌ ۴ روز

این خط ریلی در حقیقت از عرض استرالیا عبور می‌کند و چهار روز و سه شب طول می‌کشد که از پرث به سیدنی برسد. در طول مسیر ایستگاه‌هایی در آدلاید، کووک و بروکن هیل (یک شهر مملو از هنرمند که قبلا شهر معدنی بوده است) قرار دارد. زمانی که روی صندلی‌های راحتی نشسته‌اید، به همان واضحی که مناطق دوردست را می‌بینید، جنگل‌ها و آبشارهای کوهستان آبی را هم می‌بینید. برای مسافرانی که به شرق سفر می‌کنند، گشت‌هایی بیرون از قطار در نظر گرفته شده است.

خط ریلی ویوِک

طول: ۲۶۵۰ مایل

مدت زمان طی کردن:‌ تقریبا ۴ روز

این سفر تقریبا ۸۰ ساعته، طولانی‌ترین سفری است که می‌توانید با قطار در هند داشته باشید و همچنین یکی از طولانی‌ترین سفرها در جهان هم است. قطارهایی که در این خط حرکت می‌کنند با سرعت متوسط ۳۲ مایل بر ساعت در عرض سه چهار روز طول کشور را می‌پیمایند. در این مسیر ۵۷ ایستگاه وجود دارد که اولین آنها در شمالی‌ترین جای دیبروگار و آخرین آنها در کانیاکوماری یکی از جنوبی‌ترین نقاط هند قرار دارد.

خط ریلی پکن- گوانگجو بولت ترِین

طول: ۱۲۰۰ مایل

مدت زمان طی کردن:‌ ۸ ساعت

این خط ریلی با طول ۱۲۰۰ مایلی خود رقیب طولانی‌ترین خطوط ریلی نیست ولی بدون شک برنده جایزه پرسرعت‌ترین قطار سفرهای طولانی است. این خط ریلی برای قطارهای پرسرعت در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد و زمان سفرهایی که ۲۱ ساعت طول می‌کشید را به ۸ ساعت کاهش داد. قطارهایی که در این خط ریلی حرکت می‌کنند، تقریبا به سرعت ۱۸۶ مایل بر ساعت می‌رسند. در این سرعت بالا، مناظر اطراف انگار در حال پرواز کردن هستند و از کنار قطار عبور می‌کنند.جالب اینجاست که در این مسیر ۳۵ ایستگاه وجود دارد که اکثر آنها در شهرهای مهم مثل ووهان قرار دارند.

خط ریلی بلو ترِین

طول: ۹۹۴ مایل

مدت زمان طی کردن: ۲۷ ساعت

این خط ریلی عرض کشور را در تقریبا یک روز طی می‌کند. البته این خط ریلی بسیار معروف کم‌کم رو به نابودی است. قطارهایی که در این مسیر حرکت می‌کنند، بیشتر شبیه به یک هتل لوکس هستند که از پرتوریا به کیپ‌تاون می‌روند. در این قطارها سرویس خدماتی همیشه وجود دارد و سیگار کوبایی و غذاهای خوشمزه همیشه در آن یافت می‌شود. اما بهترین جاذبه این خط ریلی مزارع و جنگل‌های بی‌نظیری هستند که می‌توانید ببینید.

مترجم: امیررضا فخاریان

کدخبر: 720142 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟