این خانم را در تبلیغات تلویزیونی دیدید / الناز آبشاری کیست؟ + عکس

به گزارش رکنا، تماشای تبلیغات تلویزیونی که همیشه وقتی یک فیلم به حساس‌ترین بخشش می‌رسد یا چند دقیقه مانده به شروع یک مسابقه حساس فوتبال پخش می‌شود، تجربه مشترک همه ماست. در این بین ورود سلبریتی‌ها به دنیای بازیگری تبلیغات به خصوص در چند سال اخیر، باعث شده تا این شغل بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد. در مینی پرونده امروز زندگی ‌سلام به سراغ «الناز آبشاری» یکی از بازیگران تیزرهای تبلیغاتی رفتیم تا درباره حرفه‌اش، میزان درآمدش، دلایل حضور سلبریتی‌ها به خصوص اهالی ورزش و سینما در این حوزه و ... برایمان بگوید.

 

jpgfile_20638_82406_637543090657944867

 

اولین دستمزدم 35 هزار تومان بود|به عنوان اولین سوال از خانم آبشاری می‌پرسم که چطور وارد این شغل شدید که می‌گوید: «من در دانشگاه، دستیار کارگردانی خواندم. در این سال‌ها، برای شبکه‌های مختلف و در تله فیلم‌ها، نقش‌های کوتاه و مختلفی بازی کردم و حتی در فیلم «ورود آقایان ممنوع» هم نقش داشتم. از سال 81 به صورت حرفه‌ای‌تر وارد حوزه بازیگری تبلیغات شدم. من تا امروز در بیش از 600 یا 700 تیزر بوده ام که به عنوان بازیگر حضور پیدا کرده‌ام. یادم هست که اولین دستمزد من بازی کردن در تیزر تبلیغاتی یکی از محصولات معروف، ۳۵ هزار تومان بود.»

این کار یکی از سخت‌ترین شغل‌های دنیاست|شاید این ‌طور به نظر برسد این شغل که معمولا با خوردن خوراکی‌های خوشمزه و حضور در جاهای لاکچری همراه است، از راحت‌ترین و جذاب‌ترین مشاغل دنیا باشد. خانم آبشاری در این باره می‌گوید: « خیلی‌‌ها می‌گویند که یک بازیگر در تبلیغات شاید 10 تا 20 ثانیه دیده شود که زمان بسیار کمی است و طبیعتا زحمت زیادی هم ندارد ولی شاید باورتان نشود که این کار یکی از سخت‌ترین شغل‌های دنیاست. دلیلش هم این است که شما هر دفعه باید یک احساس را تجربه کنید و به خوبی بتوانید آن را به بیننده نشان دهید و سپس منتقل کنید. در بعضی از تبلیغات ما دیالوگ داریم که در این صورت یک مقداری کارمان راحت‌تر است اما بعضی اوقات برای اجرای تبلیغ، هیچ دیالوگی نباید بگوییم بلکه فقط با احساس و میمیک صورت، مخاطب را تحت تاثیر قرار بدهیم تا به خرید آن محصول ترغیب شود.» از او درباره حساسیت‌ها به نحوه اجرای بازیگران تیزرهای تبلیغاتی به خصوص خانم‌ها می‌پرسم که می‌گوید: «خانم‌ها برای بازیگری در تیزرهای تبلیغاتی حتی از بازیگران سریال و فیلم‌های تلویزیونی هم با خط قرمزهای بیشتری روبه‌رو هستند. خنده زیاد، چشم و ابرو آمدن زیاد و ... نباید در این ویدئوها اتفاق بیفتد. ما باید لباسی بپوشیم که چند سایز بزرگ‌تر از خودمان باشد که مجوز پخش بگیریم.»

ساخت یک تبلیغ، بین 6 ساعت تا 4 روز طول می‌کشد| «برای ساخت یک ویدئو 20 تا 30 ثانیه‌ای، یک گروهی پشت این کار هستند، از کارگردان بگیرید، دستیار کارگردان، گروه فیلم برداری، گریم و ... »، آبشاری می‌افزاید: «مدت زمانی که برای ساخت چنین ویدئویی صرف می‌شود، خیلی متفاوت است. بستگی دارد که تک بازیگر باشید، یا چند بازیگر دیگر هم باید در ویدئو حضور داشته باشند، تک پلان باشد یا چندین پلان داشته باشد و ...، کمترین زمانی که می‌برد تقریبا 5 یا 6 ساعت است. البته تیزرهایی هم بوده که ساختن‌شان، 3 یا 4 روز طول کشیده اما مقدار قابل پخش آن در نهایت همان 30 ثانیه‌ای است که شما در تلویزیون می‌بینید. با این حال ما نه صنفی داریم و نه حتی بیمه هستیم. شغل ما واقعا سخت است، با بازیگری آشنا هستیم، می‌دانیم کجا باید چه اکتی بدهیم، کار ما در تیزر فقط خندیدن و خوشحالی نیست.»

درآمدمان بین 700 تا یک میلیون برای هر تیزر است|خانم آبشاری درباره درآمدش از این شغل می‌گوید: «الان بازیگرهای تبلیغات برای هر آفیش یعنی ساخته شدن هر ویدئوی تبلیغاتی، از 150 هزار تومان می‌گیرند تا یک میلیون و 500 هزار تومان که طبیعتا هرچه دستمزد فرد بالاتر باشد، تعداد کار کمتری به او پیشنهاد می‌شود مگر واقعا بازیگر کاربلدی باشد. بنابراین به طور میانگین بین 700 تا یک میلیون تومان برای هر تیزر، میزان درآمد یک بازیگر فعال در حوزه تبلیغات است.»

درآمد سلبریتی‌ها از تیزرهای تبلیغاتی‌شان میلیاردی است|«اختلاف خیلی زیادی در دستمزدها بین ما و سلبریتی‌ها برای حضور در یک تیزر وجود دارد»، این جمله بهانه‌ای می‌شود تا از خانم آبشاری بخواهم به طور دقیق‌تر و با ذکر جزئیات بیشتری در این باره صحبت کند که می‌گوید: «سلبریتی‌ها امروز از حدود ۳۰۰ میلیون تومان تا چندین میلیارد تومان دستمزد دریافت می‌کنند. الان من دارم می‌بینم که تقریبا همه سلبریتی‌ها کم‌کم می‌خواهند وارد این حوزه شوند.

امین حیایی، آتیلا پسیانی، به تازگی هم بهنوش بختیاری و از چند وقت دیگر، یک تبلیغ با حضور آزاده صمدی پخش خواهد شد.

این ماجرا که سلبریتی‌ها دارند وارد این حرفه می‌شوند، برای من و بعضی همکارانم زور دارد. البته تقصیر آن‌ها نیست و باید بپذیریم که برای مخاطب واقعا جذاب است به خصوص بازیگرهایی که بین مردم محبوب هستند مثل آقای گلزار و آقای حیایی. اما از شیوه تبلیغ آقای سیامک انصاری خیلی استقبال نشد و با او خیلی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی شوخی هم شد. شنیدم بازیگری که گفته چه اشتباهی کردم که وارد این کار شدم اما اسمش را نمی‌گویم. البته در دنیا هم این ‌طور است که معروف‌ترین آدم‌ها وارد حوزه تبلیغات می‌شوند اما حداقلش این است که سلبریتی‌ها یشان به بازیگران تیزرهای تبلیغاتی توهین نمی‌کنند.

اما یکی از سلبریتی ها ما را مسخره کرد و بعد همسر خودش هم وارد تبلیغات شد. پس نباید همکاران من را که با محدودیت های زیادی کار می‌کنند مسخره کنند. به نظرم به جز محمدرضا گلزار و امیرحسین آرمان که مناسب مدلینگ هستند، تعداد زیادی بازیگر نداریم که مناسب این کار باشند. در ضمن یک سری آپشن‌ها برای سلبریتی‌ها روی قرارداد تبلیغاتی‌شان وجود دارد. مثلا به جز مبلغ قرارداد، درصدی از فروش سالانه آن محصول را هم دریافت می‌کنند اما برای ما به هیچ‌ وجه این طور نیست. »

بعضی از تبلیغ‌های‌مان کپی تیزرهای آلمانی و ترکیه‌ای هستند| او درباره کپی بودن بعضی تبلیغ‌های ایرانی می‌گوید: «متاسفانه داستان کپی بودن برخی تیزرهای تبلیغاتی وجود دارد و مسئله‌ای نیست که بتوان آن را انکار یا پنهان کرد. بعضی تیزرهای شبکه‌های ترکیه‌ای، آلمانی و ... ایده های خوبی دارند. ت

ا چند سال پیش برای تبلیغ یک محصول، صاحب آن به شرکت مراجعه می کرد و درخواست تولید تیزر می‌داد اما الان شرکت‌ها هرچه که صاحب محصول بخواهد می‌سازند. بسیاری از سناریوهایی که امروز می بینید سفارش صاحب محصول است که اتفاقا عمدتا از آگهی‌های محصولات خارجی کپی‌برداری شده است. بعضی از آن‌ها حتی لوکیشن و جزئیات را هم از تیزرهای آلمانی و ترکیه‌ای کپی می‌کنند.»

واکنش‌های مردم دلگرم کننده است|آبشاری درباره این‌ که آیا تا حالا پیش آمده که فردی او را در خیابان یا مجلسی به عنوان یک بازیگر تبلیغات بشناسد یا نه، می‌گوید: «زمان تیزر معمولا خیلی کوتاه است اما باز هم، نقش و افراد در ذهن مخاطب می‌مانند. مثلا یک بار در حرم امام‌رضا(ع) برای زیارت آمده بودم که خانمی گفت: «شما همون فردی هستید که در تبلیغات فلان محصول دیدم؟» خب این واکنش‌ها از سمت مردم وجود دارد و برای من دلگرم کننده است.»آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟