پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می شود

مخدوشی پلاک و یا تغیر در ارقام پلاک جرم محسوب می شود و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی از شش  ماه تا یکسال حبس برای آن در نظر گرفته شده است

به گزارش رکنا،  جانشین  پلیس راهور تهران بزرگ  گفت : پلاک وسیله نقلیه هویت وسیله نقلیه محسوب می شود و از دید قانون گذار آنقدر اهمیت دارد که در آیین نامه راهنمایی و رانندگی  در ماده دو به موضوع شماره گذاری اختصاص داده شده و همه وسایل نقلیه موتوری  و غیر موتوری و یدک های متصل به آن که در راهها حرکت می کنند و وسایل نقلیه صنعتی  و عمرانی ، کشاورزیمی بایست دارای پلاک و شماره باشند .

وی  افزود : هر راننده ای که به هر نحوی بحث پوشش پلاک را انجام می دهد ، زمینه ساز هرگونه تخلف و جرمی را متصور است . یعنی کسی که پوشش و مخدوشی پلاک را انجام  می دهد هر تخلفی  را ممکن است انجام دهد . ممکن است وارد محدوده طرح ترافیک شود یا وارد محدوده کاهش آلودگی هوا گردد و یا از محدودیت های شبانه عبور می نماید و با سرعت غیرمجاز حرکت می کند و از چراغ قرمز رد می شود و یا در برخی موارد بحث کیف قاپی ها توسط موتورسیکلت ها انجام می شود  و هر کسی  که بحث پوشش پلاک و یا مخدوشی پلاک را انجام دهد ممکن است هر نوع تخلفی  را انجام دهد  .

سرهنگ موسوی پور بیان داشت  : پوشش پلاک تخلف محسوب شده و مورد اعمال قانون قرار می گیرد و در محل رفع اثر می نماییم و راننده را در محل توجیه و مورد آموزش قرار داده و از محل خارج می نماییم .

وی ادامه داد  : در بحث مخدوشی پلاک و یا تغیر در ارقام پلاک جرم محسوب می شود و برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی از شش  ماه تا یکسال حبس برای آن در نظر گرفته شده است که ما این موارد را تشکیل پرونده داده و به مقامات محترم قضایی ارسال می نماییم .

کدخبر: 720302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟