فضانوردان روی کره ماه گلف بازی کردند + فیلم
حجم ویدیو: 11.70M | مدت زمان ویدیو: 00:01:35

نخستین فضانوردان آمریکایی و روسی ۵۰ سال قبل به کره ماه سفر کرده و در آن سفر بر روی سطح ماه گلف بازی کرده بودند، که یکی از دو توپ پرتاب شده آنان گم شده بود و حالا در سالگرد این سفر و بررسی تصاویر آن زمان موفق شدند توپ گمشده را کشف کنند.

به گزارش رکنا، «آلن شاپرد» نخستین فضانورد آمریکایی و «یوری گاگارین» دومین فضانورد روسی بودند که در سطح کره ماه گلف بازی کردند و دو توپ را به سمت گودالی با فاصله‌ای حدود ۲۱ متر پرتاب کردند که اولی وارد گودال شد، اما توپ دومی گم شد و آن‌ها گمان کردند چندین کیلومتر به سمت زمین به پرواز درآمده است.

پیدا شدن توپ گلف در کره ماه 

با این حال بازبینی تصاویر و فیلم‌هایی که از این سفر بر جای مانده به ویژه در تصاویر موجب شد تا توپ گلفی که گم شده بود در سه مورد از تصاویر این سفر پیدا شود و بر اساس بررسی انجام شده این توپ در فاصله ۳۵ متری محلی بوده که فضانورد آن را به آن سمت پرتاب کرده بود.

تحلیلگران خبر پیدا شدن این توپ گلف پس از گذشت ۵۰ سال را به همراه فیلم دو فضانورد منتشر کردند و دوستداران این عرصه را با خود همراه کردند.

در این ویدوئو سفینه فضایی «Apollo ۱۴» نشان داده می‌شود که در سفری ۹ روزه به کره ماه رفته و برگشته است.گفته شده «اندی سندرز» متخصص فتوگرافی با همکاری انجمن گلف آمریکا تصاویر و ویدئو‌های این سفر فضایی به کره ماه را بررسی کردند تا توپ گلف گمشده را پیدا کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟