شیادان سایت دیوار زن و شوهر بودند / در اراک لو رفت

زوج کلاهبردار که با درج آگهی با عناوینی جذاب در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، بعد از مدت‌ها تحت تعقیب بودن از سوی پلیس استان‌های مختلف، سرانجام دستگیر شدند.

به گزارش رکنا، در روز‌های اخیر با ارجاع پرونده‌های متعدد به پلیس فتای استان مرکزی با عنوان پرداخت بیعانه در سایت دیوار که منجر به کلاهبرداری از چند نفر از شهروندان اراکی شده بود، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

در تحقیقات اولیه کارشناسان مشخص شد کلاهبرداران با بهانه‌هایی از قبیل فروش کالا به علت مهاجرت، اجناس دارای گارانتی، اجناس نو و زیر قیمت و کالا‌های مناسب افراد برای تهیه جهیزیه، متقاضیان خرید کالا را ترغیب به واریز بیعانه کرده‌اند و بعد از دریافت وجه دیگر پاسخ‌گوی آنان نبوده‌اند.

در مراحل تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا، سرانجام سرنخ‌هایی از یک زوج جوان در این کلاهبرداری ‌ها به دست آمد و برنامه‌ریزی عملیاتی برای دستگیری آنان آغاز شد. در مراحل بعدی پیگیری این پرونده مشخص شد این زوج از ۱۶ مرجع قضائی و انتظامی در سطح کشور تحت تعقیب هستند و علاوه بر ۲۱ فقره پرونده‌ای که در استان مرکزی دارند، ۲۸ پرونده دیگر نیز در دیگر استان‌های کشور با جرائمی مشابه برای آنان تشکیل شده است.

زوج کلاهبردار سایت دیوار شناسایی شدند

در نهایت با به‌کارگیری روش‌های علمی و تخصصی سرانجام محل اختفای این زوج در استان البرز شناسایی شد و تیمی از مأموران انتظامی با اخذ نیابت قضائی برای دستگیری آنان اعزام شدند و در عملیاتی هر دو نفر آن‌ها را دستگیر کردند. با توجه به اسناد و مدارکی که در فرایند رسیدگی به پرونده‌های کلاهبرداری از این زوج به دست آمد، در نهایت آنان به ۶۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری از ۴۹ نفر اعتراف کردند و گفتند در تمام این موارد افراد را به بهانه فروش کالا فریب داده و مبالغی را از آن‌ها دریافت کرده‌اند.

سرهنگ دوم احسان آنقی، رئیس پلیس فتای استان مرکزی، با هشدار به شهروندان گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون جرائم در بستر فضای مجازی و سوءاستفاده افراد سودجو از نیاز‌های روز هم‌وطنان به شیوه‌های گوناگون و کلاهبردارانه و با توجه به درپیش‌بودن ایام نوروز، هم‌وطنان در خرید‌هایی که انجام می‌دهند دقت بیشتری داشته باشند و به‌هیچ‌وجه مبلغی به عنوان بیعانه برای شخص آگهی‌دهنده واریز نکنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟