کارچاق کن‌هایی که پول می‌گیرند و مجوز صادر نمی‌کنند

 به تازگی برخی از افراد با طراحی صفحاتی در فضای مجازی مدعی هستند که اقدام به تهیه اسناد و مدارک معتبر از سازمان جهاد کشاورزی می‌کنند.

به گزارش رکنا، این افراد خود را مامور این سازمان معرفی کرده و به افرادی که در سازمان جهاد کشاورزی دارای پرونده هستند و مترصد دریافت مجوز‌های ساخت و ساز یا دیوار کشی حریم شخصی هستند، اعلام می‌کنند که در ازای دریافت وجه از افراد اقدام به صدور مجوز و همچنین تسهیل در انجام صدور مدارک لازم کرده و به نوعی خود را حلال مشکلات در این زمینه می‌دانند.

در ادامه هموطنانی که در این باره دچار مشکل هستند و می‌خواهند هر چه زودتر مدارک‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند، فریب تبلیغات را خورده و پس از واریز وجه به حساب این افراد متوجه کلاهبرداری بودن این موضوع می‌شوند.

واکنش پلیس به تبلیغات کارچاق کن‌های کلاهبردار در فضای مجازی

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: یکسری از افراد خود را نماینده شهرداری ها، سازمان جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌ها معرفی و مدعی هستند که دارای اعتبار قانونی برای صدور مجوز‌های ساخت و ساز ساختمان‌ها هستند و در این باره در فضای مجازی دست به تبلیغات می‌زنند.

وی افزود: این افراد به اصطلاح بحث کارچاق کنی فضای حقیقی را به فضای مجازی آورده و برای افرادی که در ساخت و ساز بنا‌ها نیاز به مجوز دارند اقدام به فعالیت مجرمانه و در ادامه با فرصت پیش آمده از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ پاشایی تصریح کرد: در رصد‌های خود به چنین مواردی برخورد کردیم و ارگان‌های مختلفی اعم از شهرداری، سازمان جهاد کشاورزی، اداره گاز و ... در این باره پرونده‌هایی را با این مضمون به ما ارجاع دادند.

وی افزود: براساس اطاله‌ای که افراد در فضای مجازی اعلام می‌کنند، هیچ گونه خدماتی را از سوی نهاد‌های خاص به هموطنان ارائه نمی‌دهند، مواردی داشتیم که افراد با جعل نام اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین نهاد‌های رسمی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان کردند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها منبع مورد اعتمادی برای دریافت اطلاعات کاربران در موارد مختلفی که مدنظرشان است، نیست، لذا هموطنان به هیچ عنوان فریب تبلیغات مجازی را نخورند.

وی افزود: هموطنان پیش از دریافت هرگونه خدماتی در فضای مجازی وجهی را پرداخت نکنند و در ادامه برای دریافت بهتر خدمات به مرجع حقیقی سازمان‌ها مراجعه و از طریق پایگاه‌های اطلاع رسانی نسبت به تکمیل اطلاعات و پیشبرد اهداف خود به صورت اصولی اقدام کنند.

با توجه به بررسی‌ها مشخص شد که این موضوع بیشتر در شهرستان‌هایی که دارای زمین و باغ هستند وجود دارد و شهرستان شهریار یکی از این مناطق است که به دلیل وجود زمین‌ها و باغ‌های بسیار زیاد در این منطقه، افراد به فکر کلاهبرداری از ساکنان این شهرستان افتادند.

برای بررسی موضوع به سراغ رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهریار رفته و از وی جزئیات این موضوع را پرس و جو کردیم.

لوزم مراجعه حضوری به اداره جهاد سازندگی برای دریافت مجوز

مجتبی مرادی رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهریار اظهار کرد: مطالبی در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه افرادی با عنوان مامور سازمان جهاد کشاورزی اقدام به فعالیت کرده و در ادامه با دادن وعده تهیه مدارک برای ساخت و ساز ساختمان‌ها مربوط به سازمان جهاد کشاورزی از هموطنان کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهریار گفت: شهروندان به هیچ عنوان به ادعای این افراد توجه نکنند و در صورت خرید و فروش زمین یا دیوار کشی حریم خصوصی، به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا همکاران من نسبت به این موضوعات اقدام کرده و دغدغه هموطنان به صورت قانونی و بدور از حضور کلاهبرداران حل و فصل شود.

با توجه به اظهاراتی که از سوی مسئولان در این گزارش مطرح شد، باید به این موضوع توجه کنیم که برای انجام امور اداری مهم به خصوص اینکه قرار است وجهی را پرداخت کنیم؛ به هیچ عنوان به آگهی‌های تبلیغاتی ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنیم و برای انجام امورات خود تارنما‌های ادارات و سازمان‌هایی که با آن‌ها سروکار داریم را از منابع رسمی دریافت کنیم و در ادامه با خیال راحت نسبت به انجام دغدغه‌های شخصی خود اقدام کنیم.

مجرمان سایبری همواره در کمین کاربران هستند و از کوچکترین فرصت برای اجرای نقشه‌هایشان استفاده می‌کنند و در این بین فقط ضرر و خساراتی است که برای مردم باقی می‌ماند، لذا با رعایت نکات ساده می‌توان از بروز صدمات و خسارات موجود در فضای مجازی جلوگیری کرد.

کدخبر: 721393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟