صاحبان سهام عدالت حتما بخوانند

به گزارش رکنا،حسین فهیمی درباره تغییر ساز و کار فروش سهام عدالت در بازار سرمایه و خرید سهام توسط شرکت‌های بزرگ افزود: تا به حال صندوق تثبیت بازار و صندوق توسعه این امکان را داشتند که عرضه‌های مربوط به سهام عدالت را خریداری کنند بر اساس تصمیمی که اخیرا شورای‌عالی بورس اتخاذ کرد، دیگر نهاد‌ها هم می‌توانند به صورت بلوکی و عمده خریدار سهام عدالت باشند.

وی ادامه داد: در مورد سهام عدالت به دلیل نگرانی از خریداران، مشتری‌ها محدود شده بودند، اما در جلسه اخیر شورای‌عالی بورس با تصمیمی که گرفته شد تعداد خریداران افزایش پیدا کردند و این مجوز داده شد که نهاد‌های بزرگ در بخش خرید مشارکت داشته باشند.

هلدینگ ها و صندوق های سرمایه گذاری وارد خرید و فروش سهام می شوند

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه این تصمیم امکان تقاضا و خرید را برای سهام عدالت توسعه می‌دهد، گفت: از این پس هلدینگ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند وارد خرید سهام عدالت شوند.

فهیمی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش تعداد خریداران باعث قیمت‌سازی و کاهش نرخ سهام عدالت نمی‌شود، افزود: اتفاقا در مورد بازار سرمایه هر چه تعداد خریداران بیشتر شود شرایط رقابتی‌تر و قیمت‌ها منصفانه‌تر خواهد شد و طبیعی است هر چه تعداد خریداران بیشتر باشد به نفع فروشنده است.

وی تاکید کرد: این مصوبه ابلاغ شده و به زودی عملیاتی می‌شود و با این مصوبه فروش روان‌تر خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟