واحد تصفیه آب D(مقطر) شرکت پالایش نفت اصفهان راه اندازی شد

به گزارش رکنا از اصفهان، مدیر بهره برداری شرکت پالایش نفت اصفهان، با اشاره به اینکه واحد تصفیه آب D.M با ظرفیت ۷۰۰ مترمکعب در ساعت جایگزین برج های واکنشی با قدمت بالا شده است اظهار داشت. برج های واکنشی با ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب در ساعت، مشکلاتی همچون نمک خروجی بالا، مصرف زیاد مواد شیمیایی حدود ۵/۱ تن در روز، آلودگی محیط زیست ناشی از امحاء مواد شیمیایی (آهک) به همراه داشت که خوشبختانه واحد جدید در کنار رفع مشکلات ذکر شده، مزایای ارزشمندی نیز دارد.

اصغر صابری به صفر رسیدن سختی ها آب تولیدی، افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت بخار مصرفی در توربین ها، کاهش و حذف بولودان آب دیگ های بخار از حدود ۱۳ درصد به صفر، حذف و کاهش مواد شیمیایی مصرفی ، کاهش آلاینده های زیست محیطی، بهبود سلامت افراد و کاهش کارهای سخت عملیاتی را از مزایای این واحد برشمرد.

قاسم غفاری رئیس آب و برق وبخارشرکت پالایش نفت اصفهان نیز ضمن تأکید بر سهولت عملیات و بهره برداری و کاهش ریسک های عملیاتی و ایمنی افزود: با راه اندازی این واحد نرخ خوردگی در لوله های دیگ های بخار کاهش خواهد یافت و شاهد افزایش طول عمر کارکرد دیگ های بخار و توربین های بخاری و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری خواهیم بود.

اصفهان -بهمن راعی

 

کدخبر: 721471 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟