اگر امکان صحبت کردن ندارید به پلیس پیامک دهید

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، محسن موسی‌پور رئیس سایت فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خراسان رضوی در خصوص اپراتور‌های مرکز ۱۱۰ خراسان رضوی گفت: این مرکز دارای ۸۰ اپراتور است که همگی از نیرو‌های تحصیل‌کرده و گزینش‌شده هستند. رضایت‌مندی نسبی شهروندان که در تماس با ۱۹۷، نظرات خود را در خصوص کیفیت پاسخگویی اپراتور‌ها ابراز می‌کنند، نشان‌دهنده عمکرد خوب نیرو‌ها است.

وی با اشاره به اینکه مرکز ۱۱۰ استان روزانه بیش از ۱۶ هزار تماس دریافت می‌کند، افزود: البته چند روز قبل که خبر‌هایی مبنی بر لغو محدودیت منع تردد شبانه اعلام شد، تعداد تماس‌های ۱۱۰ در روز به ۲۰ هزار تماس نیز رسید که مردم برای رفع ابهامات در این خصوص تماس می‌گرفتند.

رئیس سایت فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خراسان رضوی ضمن بیان اینکه «تنها مرکزی که در طول دوران کرونا هیچ تعطیلی نداشت، مرکز ۱۱۰ استان بود که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی شهروندان است»، ادامه داد: مشاوره خانوادگی، تحصیلی، موضوعات اجتماعی، جرائم راهنمایی و رانندگی از جمله مسائلی هستند که اپراتور‌های ما در مرکز ۱۱۰ استان پوشش می‌دهند و شهروندانی را که برای دریافت راهنمایی در این حوزه‌ها تماس می‌گیرند، به مرکز مشاوره پلیس ۱۱۰ معرفی می‌کنند.

موسی پور در خصوص پیگیری مسائل امنیت سایبری بیان کرد: شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ که تلفن مرکز فوریت‌های سایبری استان است که شهروندان می‌توانند برای کسب مشاوره و پیگیری در خصوص کلاهبرداری‌های سایبری با این شماره تماس بگیرند. کارشناسان پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی افراد هستند.

وی تصریح کرد: همچنین اگر فیشینگ(کلاهبرداری اینترنتی) یا هک کارت بانکی برای شخصی اتفاق بیفتند و به ۱۱۰ گزارش دهد، پس از دریافت شماره کارت و شماره ملی فرد، با اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی هماهنگ می‌شود و حساب بلافاصله مسدود می‌شود تا سرقت ادامه پیدا نکند.

رئیس سایت فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین برای افرادی که کم‌توان و بیمار هستند یا امکان برقراری تماس تلفنی ندارند، سامانه پیامکی ۱۱۰۵۱ فراهم است که می‌توانند از آن طریق گزارشات خود را به ثبت برسانند.  

کدخبر: 721461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟