یک میلیون و 200 هزار دُز واکسن برکت از دست رفت! / پیام طبرسی: ما هنوز خودمان گیج هستیم که چه اتفاقی افتاده است!

یک میلیون و 200 هزار دُز واکسن برکت در هنگام پر کردن ویال از بین رفته است. این در حالی است که در روزهای پایانی ماه خرداد واکسن برکت مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده بود. واکسن برکت قرار بود از دو هفته پیش وارد چرخه عمومی واکسنیاسیون شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است. به نظر می رسد از بین رفتن این حجم وسیع از واکسن برکت منجر به آن شده است که این واکسن هنوز هم وارد چرخه عمومی نشود. این اتفاق در شرایطی رخ داده است که محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز از راه اندازی خط تولید دوم واکسن برکت خبر داده بود.

به گزارش رکنا، حجت نیکی‌ ملکی، مسوول روابط‌عمومی ستاد اجرایی فرمان امام، ( تولیدکننده واکسن کوو برکت) در توجیه علت محقق نشدن وعده‌های تولید چهارمیلیون‌ دوز این واکسن گفته: یک‌ میلیون و ۲۰۰هزار دوز کوو برکت در هنگام ریختن آن‌ها در ویال‌های مخصوص، دچار مشکل شده و از بین رفته‌اند، این اتفاق به‌دلیل جدیدبودن خط تولید کوو برکت است.

همچنین پیام طبرسی عضو تیم کارآزمایی بالینی واکسن کووایران برکت گفته: بهتر است بگویم نمی‌دانم، از یک سو سازندگان می‌گویند واکسن‌ها به وزارت بهداشت تحویل داده شده است، اما وزارت بهداشت می‌گوید که دریافتی با این مشخصات خصوص نداشته است و ما هنوز خودمان گیج هستیم که چه اتفاقی افتاده است

 

کدخبر: 703119 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟