پاسخ نماینده مجلس به تجمعات مقابل مجلس / مردم حساب خیانتکاران را از دیگران جدا کنند

مجلس شورای اسلامی این روزها شاهد گروه ها و اقشار مختلفی از مردم است که مطالباتی با محوریت موضوعات اقتصادی دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، چند ماهی است که تعداد تجمعات اقشار و اصناف مختلف مقابل مجلس شورای اسلامی زیاد شده است و موضوع اکثر این تجمعات اقتصادی و معیشتی است.

علی اصغر خانی، نماینده شاهرود و عضو کمیسیون عمران مجلس در مورد تجمعات مردم در مقابل مجلس شورای اسلامی به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: موضوع تجمعات متفاوت است، برخی به دلیل مسائل حقوقی و درآمدی، موضوعات مربوط به مشکلات پیمانکاری، همسان سازی حقوق و مسائل مربوط به بازنشستگان و معلمان و... تجمع می کنند و مطالبه هایی دارند. نمایندگان در مجموع مطالبات آن هایی که به مقابل مجلس می آیند و تجمع می کنند یا افرادی که از طرق دیگر مثلاً در واتساپ، تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی مطالبات شان را به ما می رسانند تا جایی که امکان داشته باشد بررسی می کنند.

از یک مطالبه مردمی نیز به سادگی نمی گذرم

خانی با تاکید بر این که موضوع تجمعات مردم را تایید یا رد نمی کند، افزود: کاری به درست و غلط بودن این تجمعات ندارم زیرا مسائل قانونی خود را دارد اما وقتی صدایی از سمت 5، 10 یا 100 نفر و بیشتر بلند می شود، هم ما و هم سایر نمایندگان مجلس با جدیت آن ها را پیگیری می کنند. بنده حتی از یک مطالبه و درخواست مردمی هم ساده نمی گذرم و آن را پیگیری می کنم.

عضو کمیسیون عمران گفت: در حال حاضر تعدادی از مطالبات مردمی در حال پیگیری و رفع شدن هستند، مثلاً در بحث شورای حل اختلاف، آموزش و پرورش، مسکن و شرایط سختی که در این بخش برای مردم به وجود آمده است، ما بخش جهش تولید مسکن را در صحن مجلس بررسی کردیم و خداروشکر تا ماده 11 و 12 این مطلب را جلو بردیم. علاوه بر این ها در سایر بخش های اقتصادی و معیشتی نیز درخواست ها و مطالباتی وجود دارد که همه آن ها را پیگیری کرده و خواهیم کرد.

علی اصغر خانی

کار مردم مطالبه گری است

علی اصغرخانی با بیان اینکه بخش عمده ای از مطالبات مردم به حق است ادامه داد: کار مردم مطالبه گری است و ما به عنوان نماینده مردم باید پاسخگو باشیم، همچنین مسائل و مباحث درون مجلس به خودمان بر می گردد. با این حال مطالباتی که مردم از دولت دارند نیز به ما بر می گردد و در این حوزه نیز ما از دولت مطالبه می کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس ابراز داشت: دولت محترم باید بودجه را به صورت شفاف تر و دقیق تر تدوین کند، اکنون اصلاحات خوبی در حوزه بودجه انجام دادیم که امیدواریم دولت هم از این اصلاحات به خوبی بهره گیرد و در تدوین دوباره بودجه، دقت را لازم را به عمل آورد. امیدواریم که با بودجه ای که تصویب می شود قدری از مشکلات مردم حل شود.

مردم حساب اصل نظام را با خیانتکاری تعدادی از مسئولین جدا می کنند

خانی در مورد انتخابات سال 1400 و شرکت مردم در انتخابات با توجه به مشکلات اقتصادی و نارضایتی ها گفت: مردم همانطور که در طول 42 گذشته به اعمال و رفتار برخی مسئولین توجهی نکردند، مثل حضورشان در راهپیمایی نمادین 22 بهمن با همه محدودیت ها و دشواری ها، خالصانه و با اعتقاد و بدون هیچگونه توقع پای صندوق ها خواهند آمد. مردم در انتخابات آینده باید به اصل نظام و انقلاب نگاه کنند و پای صندوق های رای بیایند. واقعیت این است که در 42 سال گذشته مردم از مسئولین بسیار جلوتر بودند و حتماً حساب اصل انقلاب و نظام را با کم کاری ها و خیانتکاری های تعداد کمی از مسئولین جدا می کنند.

نماینده شاهرود در مجلس در پایان گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده از کار دولت دوازدهم، اقدامی صورت گیرد که با ابتکار، انگیزه و با نشاط به حل مشکلات مردم پرداخته شود تا با نگاهی مثبت به مردم، بتوانیم به آن ها کمک کنیم، در این شرایط است که مردم علاوه بر نگاه مثبت نسبت به کلیت نظام و انقلاب، نسبت به مسئولین شان نیز نگاه خوب و مطلوبی خواهند داشت.

تجمع روز شنبه کارگران بازنشسته در روز گذشته

گفتنی است روز گذشته یکشنبه (26 بهمن ماه)، جمعی از کارگران بازنشسته با حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به مطالبات مزدی و معیشتی خود شدند.

این بازنشستگان می‌ گفتند: در شرایطی که سبد معیشت و خط فقر، نُه میلیون تومان است، دستمزد ما با احتساب مزایای همسان‌سازی، زیر سه میلیون تومان است و این به هیچ وجه عادلانه نیست.

این بازنشستگان خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی شدند و می‌گویند: باید مستمری‌ها به اندازه هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

بازنشستگان کارگری در عین حال، خواستار اجرای دور جدیدی از متناسب‌سازی قبل از پایان سال بودند و می‌گفتند: در اسفندماه باید متناسب‌سازی اجرایی که نواقص بسیاری دارد، برای همه بازنشستگان کارگری اصلاح شود.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی برازنده
آیا این خبر مفید بود؟